Dierenactivisten stellen dieren gelijk aan de mens om de mensheid uit te roeien
Dierenrechtenactivisten blijven proberen om het idee van gelijkheid tussen mensen en dieren door te drukken. Voor hen moeten dieren als personen worden beschouwd, ook al hebben ze niet de rationele en bewuste vermogens van mensen. Ze worden gedreven door instincten en hebben dus niet het licht van de rede waaruit rechten worden afgeleid.
Olifanten als mensen
Eén manier om het dilemma over hoe dieren behandeld moeten worden te omzeilen is door een categorie "niet-menselijke personen" te creëren. Door van dieren quasi-personen te maken, hopen activisten een soort wettelijke rechten voor hen te creëren. Eén zo'n zaak gaat over een groep olifanten. Activisten hebben pleidooien gehouden voor het Hooggerechtshof van Colorado, waarin het NonHuman Rights Project het opneemt tegen de Cheyenne Mountain Zoo in Colorado Springs, waar olifanten genaamd Missy, Kimba, Lucky, LouLou en Jambo wonen.
Gevangenschap aanvechten
De dierenrechtengroep stelt dat intelligente en sociale dieren het recht verdienen om hun gevangenschap aan te vechten, net als gevangenen die hun gevangenschap aanvechten. De dieren zouden worden vrijgelaten in een opvangcentrum - wat slechts een grotere beperkte plaats van detentie voor dieren is.
"Volledig onnatuurlijke omgeving"
Het NonHuman Rights Project beweert dat Missy, Kimba, Lucky, LouLou en Jambo "autonome en buitengewoon cognitief complexe wezens zijn die wegkwijnen in een volledig onnatuurlijke omgeving, niet in staat om zich te ontplooien en aan hun complexe fysieke en psychologische behoeften te voldoen".
Lees ook: De opkomst van de anti-woke aandeelhouder brengt linkse bedrijven aan het wankelen
Dieren worden goed behandeld
Het is nog onduidelijk hoe de olifanten hun benarde situatie aan de leden van het NonHuman Rights Project hebben laten weten. Er is geen bewijs van mishandeling door verzorgers in de dierentuin. De dieren worden beschermd tegen gevaar, krijgen voedsel en aandacht van het publiek. Ze zijn veiliger dan wanneer ze in het wild aan de natuur worden overgelaten.
Dieren kunnen geen verantwoordelijkheid dragen
Deze nieuwe zaak is vergelijkbaar met de zaak van Happy the Elephant in de Bronx Zoo in New York. De voormalige procureur-generaal van Colorado, John Suthers, die de Cheyenne Mountain Zoo vertegenwoordigde, haalde een uitspraak aan waarin de rechters zeiden dat het recht om vrij te zijn van opsluiting uniek is voor mensen omdat mensen volgens de wet verantwoordelijk kunnen worden gehouden; dieren niet.
Lees ook: Tegen de woke genderideologie: de hele natuur is binair
Hoe gaat dit werken?
Niemand heeft ooit uitgelegd hoe dieren hun nieuwe rechten kennen en uitoefenen, binnen de wet blijven en de rechten van anderen respecteren. Dieren leven in ecosystemen waar soorten leven van het leven van anderen zonder rekening te houden met hun "recht op leven". Dus alleen de mensheid zou verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor de behandeling van andere dieren, omdat alle andere dieren geregeerd worden door gewelddadige instincten.
Zo kun je elk dier wel 'bevrijden'
Een spraakmakende gunstige uitspraak in de zaak van de olifanten zou dan gebruikt kunnen worden om de behandeling van elk dier in twijfel te trekken, of het nu in een dierentuin is, een huisdier of gekweekt wordt voor voedsel. Het is denkbaar dat deze bescherming ook insecten, knaagdieren, wormen en misschien bacteriën zou kunnen omvatten, omdat ook zij leven. Als dierenrechtenliefhebbers hun doel bereiken, zullen mensen gereduceerd worden tot pacifistische verzamelaars in een wereldwijd ecosysteem.
Haat jegens de mens
Veel dierenrechtenactivisten koesteren zelfs een speciale haat tegen de mensheid vanwege haar verheven plaats in de Schepping. Sommigen gaan zelfs zo ver dat ze uitroeiing van de mens als een soort genoegdoening voor alle overheersing in het verleden en een middel om het natuurlijke ecosysteem van de aarde te "herstellen". De Nationale Alliantie voor Dierenbelangen somt bijvoorbeeld honderden citaten op die deze haat tegen de mensheid en het verlangen naar het uitsterven van de mens onthullen. Hier zijn een paar voorbeelden:
- "Als je nog nooit hebt nagedacht over het vrijwillig uitsterven van het menselijk ras, dan lijkt het idee van een wereld zonder mensen misschien vreemd. Maar als je het een kans geeft, denk ik dat je het er wel mee eens zult zijn dat het uitsterven van de Homo Sapiens het overleven zou betekenen voor miljoenen, zo niet miljarden, op aarde levende soorten ... Het uitfaseren van het menselijk ras zal elk probleem op aarde oplossen, sociaal en ecologisch." (Les U. Knight, een pseudoniem, "Voluntary Human Extinction," Wild Earth, Vol. 1, No. 2, Summer 1991, p. 72).
- "Het leven van een mier en dat van mijn kind zouden evenveel aandacht moeten krijgen." (Michael W. Fox, wetenschappelijk directeur en voormalig vicepresident van de Humane Society van de Verenigde Staten, The Inhumane Society, New York, 1990)
- "Diep van binnen hoop ik echt dat onderdrukking, marteling en moord tienvoudig terugkeren bij elke onverschillige mens! Ik hoop dat vaders per ongeluk hun zonen neerschieten tijdens jachtexcursies, terwijl vleeseters hartaanvallen krijgen die hen langzaam doden." (Gary Yourofsky, PeTA docent Humane Opvoeding, geciteerd in de studentenkrant van de Universiteit van Zuid-Indiana, The Shield, 24 januari 2008).
Lees ook: De opstand tegen de mensheid beschrijft een toekomst zonder God
Het gaat niet om dieren verheffen, maar om de mensheid vernederen
Je merkt dus dat deze haat tegen de mens niet gericht is op rechten of het misbruiken van rechten tegenover dieren. Het doel ligt veel hoger. De radicale dierenrechtenactivisten nemen aanstoot aan de positie van de mens in de Schepping. De rationaliteit en het ordenend vermogen van de mens plaatsen hem in een positie van bestuur en rentmeesterschap. De aarde en alle levende wezens profiteren van het menselijk bestaan en de vooruitgang als mensen deugdzaam zijn.
Gods plan met de Schepping
Het echte doelwit van deze radicale activisten is hun haat tegen ongelijkheid en natuurlijke hiërarchie; dus Gods plan voor de Schepping en de plaats van de mens als het hoogste schepsel in het materiële universum. Zo was het in het begin. God zegende hen en God zei tegen hen: "Weest vruchtbaar en vermenigvuldigt u; bevolkt de aarde en onderwerpt haar; heerst over de vissen der zee, de vogels in de lucht en over alle levende wezens, die zich op de aarde bewegen." (Gen. 1:26-28)
Dit artikel verscheen eerder op tfp.org.
Laatst bijgewerkt: 20 november 2024 08:32