KLM huurt Zwarte Piethater Mitchell Esajas in voor diversiteitsfeest

KLM laat medewerkers de les lezen over racisme en slavernij door cultuurmarxist Mitchell Esajas. Dat pikken de piloten en stewardessen niet.

KLM huurt Zwarte Piethater Mitchell Esajas in voor diversiteitsfeest

THEMA'S:

Er is ophef onder het KLM-personeel. Voor een diversiteitsfeestje worden politiek-correcte activisten als Mitchell Esajas ingehuurd. Dit terwijl de luchtvaartmaatschappij in zwaar weer zit.

KLM op de diversiteitstoer

KLM gaat volgende week de ‘diversiteit vieren’. Op het programma staat het bezoeken van The Black Archives. De Telegraaf noemt het een “tijdelijk museum over de slavernijgeschiedenis”. Het is eerder een zolderkamerbibliotheek waar ieder boek dezelfde boodschap heeft: alles wat er mis is, is de schuld van het Westen.

Mitchell Esajas

The Black Archives is de onemanshow van Mitchell Esajas. De cultureel antropoloog is een volbloed marxist. Zijn archief is overgenomen van communistisch echtpaar Otto en Hermina Huiswoud, die als agenten werkten voor de Sovjet-Unie. Esajas sprak in 2018 op het Marxisme Festival en noemt zichzelf ‘revolutionair’. Je vraagt je af wat KLM-aandeelhouders vinden van het aan boord halen van een communist.

Geld van George Soros

Esajas fulmineert graag tegen het Nederlands establishment, dat racistisch en kolonialistisch zou zijn. Dat weerhoudt hem er niet van om subsidie te trekken van overheden en fondsen. Zijn symposium “Moving Traditions: Zwarte Piet Hoort Thuis In Het Museum” kreeg 27.000 euro van George Soros, via diens Open Society Foundation. Linkse haat verdient goed. Desondanks wil Esajas herstelbetalingen zien.

Lees ook: 7 redenen waarom Zwarte Piethater Mitchell Esajas géén koninklijk lintje verdient

Zwarte Piet

Het favoriete doelwit van Mitchell Esajas is Zwarte Piet. In 2020 organiseerde hij samen met Jerry Afriyie een antiracismeprotest op de Dam. Esajas stond naast Akwasi, toen die in de microfoon schreeuwde Zwarte Piet in zijn gezicht te willen trappen. Esajas is betrokken bij meerdere organisaties en projecten die oorlog voeren tegen Zwarte Piet.

Diversiteit belangrijker dan vliegtuigen repareren

De diversiteitsweek stuit op weerstand binnen de KLM. De luchtvaartmaatschappij kampt met financiële problemen en moet snel 700 miljoen extra genereren. Het personeel klaagt over kapotte vliegtuigen, wat leidt tot annuleringen. Topvrouw Marjan Rintel zei onlangs dat niet-noodzakelijke uitgaven geschrapt moeten worden. Dat diversiteit desondanks prioriteit blijft, laat zien hoe diep de woke-rot zit.

Moet Keti Koti een verplichte feestdag worden?

'Trotse zwaan wordt lelijk eendje'

Extra wrevel creëert het klimaatdrammen door KLM-kantoorpersoneel. Dat wil passagiers heropvoeden met veganistisch voedsel. Klanten willen echter gewoon vlees. De onvrede moet opgevangen worden door het cabinepersoneel. “Ik heb het gevoel, samen met veel van onze klanten, dat we in een neerwaartse spiraal terecht zijn gekomen,” zo zegt een stewardess. “We zijn van trotse zwaan verworden tot een lelijk eendje.”

Soms gaat diversiteitsdrammen lelijk mis

KLM heeft de reputatie van een bedrijf dat onvermoeibaar diversiteit dramt. Daarbij gaat het bedrijf soms lelijk op zijn plaat. In 2017 adverteerde de luchtvaartmaatschappij voor lhbt met een afbeelding die onbedoeld de boodschap overbracht dat seksualiteit tussen man en vrouw hoort te zijn.

Klm diversity lgbt

Woke-adverteren gaat soms helemaal fout, zoals bij KLM.

Laatst bijgewerkt: 15 oktober 2024 13:57

Doneer