Waarom uw eigen auto bijdraagt aan de strijd tegen het communisme
Wilt u even boodschappen doen of op familiebezoek? Helaas. Een van de buren heeft de auto van de straat al mee. En de andere auto staat bij de garage. Wachten dus. Tenminste, als u niet kritisch tegenover de overheid staat. Want dan mag u helemaal niet meer autorijden.
Parkeerplaatsen worden groenstrookjes
Als het aan de milieuorganisatie Natuur & Milieu ligt, hebben Nederlandse burgers straks geen eigen auto meer maar delen ze die met hun buren. Elke straat in Nederland krijgt van de overheid een paar elektrische auto’s toegewezen waarmee de bewoners mogen reizen. De voordelen zijn volgens de organisatie eindeloos: geen rijen auto’s meer voor de deur, parkeerplaatsen worden groenstrookjes, minder kosten en minder files, en het allerbelangrijkste: minder CO2-uitstoot.
Louter positief
Om dit ideaal in de praktijk te brengen is de organisatie in 2019 gestart met het project Auto van de Straat. Er is met autodelen getest in straten in Noord-Brabant en vorig jaar in Gelderland. Een test in Noord-Holland is momenteel in voorbereiding. Op de website van Natuur & Milieu staan louter positieve ervaringen van de deelnemers. Fijn, zo’n stille en schone auto en de rust in de straat. Het ongemak van dubbele reserveringen, autotekorten en gebrek aan laadpalen weegt er niet tegen op.
Tijd voor doorbraak
Autodelen is volgens de organisatie een belangrijke stap naar duurzaam vervoer in 2030. Niet alleen moet heel Nederland dan overschakelen naar elektrisch rijden, ook moet het aantal auto’s op de weg drastisch teruggebracht zijn. Volgens de directrice van Natuur & Milieu, Marjolein Demmers, is het “echt tijd voor een grote doorbraak van autodelen.” Om inzicht te krijgen in de motivatie van mensen om mee te doen aan een autodeelprogramma (lees: inzicht te krijgen in hoe die motivatie te verhogen), kijken onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen mee met het project Auto van de Straat.
Socialistische wereldorde
Maar alle hosanna’s van klimaatlobbyisten en praktische voordelen (volgens de voorstanders tenminste) ten spijt, is de praktijk van autodelen iets dat door Nederlandse burgers krachtig bestreden moet worden. Waarom? Autodelen is niets minder dan een volgende stap richting een totalitaire, socialistische wereldorde waarin de burger zelf geen bezittingen heeft en voor al zijn behoeften afhankelijk is van de staat. Het is het droombeeld van het World Economic Forum en andere supranationale instanties, van miljardairs George Soros en Bill Gates, en het uiteindelijke doel van alle maatregelen die zogenaamd tegen klimaatverandering genomen worden. De motivatie van deze mensen en organisaties is echter niet het leven van de gewone burger te vergemakkelijken, maar om er totale controle over te krijgen.
Lees ook: Waarom overstappen op elektrische auto’s peperduur én zinloos is
Vrij reizen privilege
Ga maar na: als de overheid als monopolist voorziet in de behoefte van mensen om te reizen, en de overheid kan die voorziening intrekken wanneer ze dat wenselijk acht, bestaat vrij reizen niet meer. De vrijheid om te reizen wordt dan een privilege dat je van de overheid krijgt, maar net zo makkelijk weer kwijtraakt. Dissidenten die kritiek uiten op de overheid of anderszins ‘lastig’ zijn, kunnen zo eenvoudig door de staat letterlijk belemmerd worden in hun bewegingen. Vrij reizen kan dan gebruikt worden als drukmiddel om dissidenten in het gareel te krijgen of hun invloed te beperken.
Is uw geld veilig?
Wereldwijd zijn hier al tal van precedenten voor. De Canadese overheid heeft banken opdracht gegeven om de bankrekeningen te blokkeren van donateurs aan de Freedom Convoy, de proteststoet van Canadese truckers. De Europese Unie werkt aan een wet die het kunnen tonen van een digitaal (vaccinatie-)paspoort verplicht stelt bij het openen van een bankrekening. En ook in eigen land zijn er voorbeelden. Betaaldienst Mollie zegde de samenwerking op met uitgeverij De Blauwe Tijger en mediaplatform Café Weltschmerz, omdat ze niet meegingen in het Covid-narratief. De ING-bank dreigde met eenzelfde maatregel. Weet u zeker dat úw geld veilig is?
Globalistische instanties
Het project Auto van de Straat van Natuur & Milieu staat niet op zichzelf. Het project wordt op de website van de organisatie nadrukkelijk in verband gebracht met de wereldwijde klimaatdoelen van 2030 en 2050, die door globalistische instanties opgesteld zijn. Ook de milieuorganisatie zelf blijkt verweven met de internationale klimaatlobby.
Soros en Rockefeller
Zo wordt de organisatie direct en indirect betaald uit allerlei internationale klimaatfondsen, waaronder ClimateWorks Foundation, European Climate Foundation en Adessium Foundation. Dit soort ‘foundations’, zelf weer gefinancierd door mensen als George Soros en de Rockefeller familie, zijn de uitvoerende arm van de klimaatlobby. Opmerkelijk maar niet verrassend: slechts 6,3% van de inkomsten van Natuur en Milieu zijn van particuliere donateurs (in tegenstelling tot Cultuur onder Vuur, waar dit 100% is!). En maar liefst 52,1% komt van de Postcodeloterij, hoofdsponsor van de linkse agenda in binnen- en buitenland.
Privé-eigendom
Dat illustreert hoezeer organisaties als Natuur & Milieu niet organisch ontstaan om in een behoefte van gewone burgers te voorzien, maar alleen bestaan dankzij de wil en de fondsen van hogere machten die een eigen agenda doordrukken juist ten koste van gewone mensen. Dat toont aan hoe belangrijk privé-eigendom is. Een familie die kan voorzien in zijn behoeften door eigendom te vergaren en door te geven aan de volgende generatie, is vrijwel onafhankelijk van de staat en andere hogere machten. En juist daarom is het afschaffen van privé-eigendom het ultieme doel van socialistische ijveraars, die mensen geheel afhankelijk willen maken van de staat. Autodelen is een van de middelen die daartoe ingezet worden. En daarom door ons krachtig bestreden moet worden.
Laatst bijgewerkt: 28 februari 2022 13:46