Cultuur onder Vuur tilt actievoeren naar hoger niveau met nieuw online platform

Cultuur onder Vuur tilt actievoeren naar hoger niveau met nieuw online platform

THEMA'S:

Wat u nu op uw scherm heeft is onze compleet vernieuwde website die van de grond af opnieuw is opgebouwd, met een nieuw ontwerp dat volledig geschikt is voor mobiele apparaten. De structuur en presentatie is flink verbeterd zodat onze acties, artikelen, petities, peilingen, publicaties en donatiemogelijkheden duidelijk zichtbaar en vindbaar zijn.

Online actievoeren

Dit is een belangrijke stap om onze campagne voor de verdediging van de Nederlandse cultuur te laten groeien. De oude website voldeed niet meer en hinderde ons in het effectief en succesvol online actievoeren. Het oude systeem was instabiel, traag en vatbaar voor cyberaanvallen. We moesten een drastische vernieuwing doorvoeren om te voorkomen dat onze online acties stil kwamen te liggen.

Onafhankelijk

Die bedreiging hebben we nu het hoofd geboden met het nieuwe cultuurondervuur.nl. Geen enkele pixel of regel code is hetzelfde gebleven. Alles is vernieuwd. En het mooie is: dit hebben we helemaal zelf gedaan. Zonder enige derde partij waaraan we iets moesten uitbesteden en waarvan we daarom afhankelijk zijn. Dat scheelde ons ook nog eens veel kosten. Pluspunt is ook dat we met de nieuwe website minder afhankelijk zijn van verkeer van sociale media waar veel censuur is. Win-win.

Snelheid

Het resultaat is een snelle website die goed presteert en daarom hoger scoort in de zoekresultaten van zoekmachines als Google, Bing, etc. Ter vergelijk: de homepage van onze oude website bestond uit 1432 regels code en was 3.1MB groot. De laadtijd bedroeg 4,8 seconden. Bij de nieuwe website is dat 411 regels, 0.6MB en een laadtijd van 0,5 seconde.

Google pagespeed nieuwe site

Schermopname van Google PageSpeed Insights, een tool om de prestaties te meten van een website.

Snellere laadtijd

In de praktijk betekent dit dat als een petitie van Cultuur onder Vuur op sociale media viraal gaat, dit met een laadtijd van 4,8s misschien tot 10.000 handtekeningen zou leiden. Bij 0,5 seconde laadtijd kan dat oplopen tot 30.000. Het driedubbele!

Efficiëntie

In de oude situatie was het voor onze redacteuren erg omslachtig om een petitie, peiling of landingspagina op de website te maken. Er moesten veel handelingen worden gedaan die ook de kans op fouten vergrootte. Dat is in de nieuwe situatie veranderd. Slechts een aantal velden hoeven worden ingevuld en de rest van de benodigdheden wordt automatisch gevuld en getoond. Dit stelt ons in staat meer acties te doen en meer medestanders te werven.

Professionaliteit

De tijd dat campagneleider Hugo Bos petities lanceerde zonder enige backoffice – ja zelfs zonder eigen printer – ligt lang achter ons. Met de nieuwe website hebben we online een flinke stap vooruit gedaan. Onze campagne straalt professionaliteit uit. Het zal de vijanden van de Nederlandse cultuur overtuigen van het succes van onze missie. Maar belangrijker nog, het zal ervoor zorgen dat vrienden van de Nederlandse cultuur ons nog meer en beter weten te vinden en onze missie zullen steunen. Vóór de Nederlandse cultuur en christelijke beschaving en tegen islamisering, massa-immigratie en klimaatdwang.

Updates

Schrijft u zich in voor onze gratis e-mailupdates om op de hoogte blijven van de ontwikkeling van deze website en van onze acties en artikelen. Bekijk en teken ook onze recente petities, en deel dit met zoveel mogelijk medestanders!

Laatst bijgewerkt: 3 januari 2024 07:40

Doneer