Marxistische ‘Halve Gario’ is terug

Bron: YouTube

Marxistische ‘Halve Gario’ is terug

Meld u gratis aan voor onze WhatsApp-berichtendienst om op de hoogte te blijven van nieuwe acties en artikelen van Cultuur onder Vuur. Aanmelden »

Na een paar jaar afwezigheid keert Quinsy Gario terug in het publieke debat. De Zwarte Piethater opent opent opnieuw de aanval op de Nederlandse cultuur.

Gario werd in 2011 berucht als voorman van de strijd tegen Zwarte Piet. Hij stond bij de Tweede Kamerverkiezingen van maart 2021 op de tweede plaats van de BIJ1-lijst. Achter Sylvana Simons, die eenzelfde haat jegens de Nederlandse christelijke cultuur koestert. Gario voerde actief campagne met een filmpje waarin hij straatnaamborden van Nederlandse helden vervangt. Piet Hein was volgens Gario een "misdadiger" omdat hij een "Spaanse Zilvervloot beroofde". Daarom moet de Piet Heinstraat voortaan... De Herstelbetalingenstraat heten! We verzinnen het niet:

Gario1

Marxistische herverdeling

Herverdeling is waar het allemaal om draait. Het is een ander woord voor marxisme, waarin de staat alles afpakt van burgers. Gario sprak in 2014 op het Marxismefestival en stak een jaar later op Twitter de loftrompet op Robert Mugabe. Deze marxistische dictator had talloze doden op zijn geweten en dwong blanken om hun land ‘af te staan’ in het teken van raciale herverdeling. De tegenreactie op deze afstotelijke uitingen werden Gario uiteindelijk te veel. Hij trok zich terug in zijn studio als ‘kunstenaar.’

Facebook, stop de oorlog tegen Zwarte Piet!

Mijmeren over geweld

Het publieke podium werd ingeruild voor kleinere varianten, waar hij - voornamelijk voor studenten - zijn ideologie onverstoord in expliciete taal kon blijven uitdragen. Soms met een rijmpje erbij, of wat elektronische geluiden op de achtergrond, terwijl Quinsy romantisch mijmerde over gewelddadige opstanden van havenwerkers en Venezolaanse communisten op Curaçao. Alhoewel de herstelbetalingen er nog niet waren, kon hij zo toch, betaald met overheidssubsidie, zijn verhaal kwijt aan beïnvloedbare studenten en gelijkgestemde linkse ‘artiesten’ en academici. De kunstinstelling waar hij dit deed, heeft in 2020 nog 250.000 euro extra subsidie ontvangen om ‘artiesten’ als Gario te bekostigen.

Lees ook: Deze 5 organisaties krijgen subsidie voor hun oorlog tegen Zwarte Piet

Mislukte ‘kunstenaar?’

Het is verleidelijk Gario te zien als mislukte kunstenaar die wat aanrommelt in de marge. Maar linkse radicalen vinden steeds meer een welwillend oor bij de middenpartijen. Die zijn afgelopen jaren flink naar links opgeschoven. We zien het bij klimaat, waar de VVD de agenda van GroenLinks uitvoert. We zien het ook bij Zwarte Piet, waar Rutte zich steeds meer tegen deze Nederlandse christelijke traditie keert door het aanhoudend gedram van beroepsactivisten als Quinsy Gario, Sylvana Simons en Jerry Afriyie.

Links front

Gario speelt het spelletje strategisch. Hij benadrukt in een interview met 3FM dat "alles met elkaar verbonden is. Als het gaat over klimaat dan gaat het ook over immigratie." Zo voegt hij zich bij het linkse front waarin Zwarte Piethaat, klimaatideologie, islamisme en open grenzen gekte naadloos in elkaar overgaan. Zelfs als Gario zich beperkt tot het bestrijden van Nederlandse tradities, oefent hij een brede invloed uit. Hij wordt immers graag uitgenodigd door politiek-correct links, om musea en kunstinstellingen te ‘dekoloniseren,’ tegenover studenten te ‘dichten’ over revolutie, en zijn ideologische betogen te houden op de publieke omroep, hand in hand met klimaatdrammers en immigratieapologeten.

Geen groene gekte, Rutte stop klimaatdwang!

Moderne bolsjeviek

Quinsy Gario, vijand van de Nederlandse cultuur, die zich positief uitlaat over leninistische dictators en gewelddadige revoluties, is een moderne bolsjeviek. Hij zal er de komende jaren alles aan doen om zijn visie op te dringen aan de rest van Nederland. Nu hij niet in de Tweede Kamer is gekomen zou men kunnen denken dat zijn invloed beperkt blijft, maar ongetwijfeld zal Gario zich hard blijven maken voor de ‘deconstructie’ van de Nederlandse cultuur en tradities; naar alle waarschijnlijkheid al die tijd betaald met belastinggelden. Tijdens een van zijn gesubsidieerde podiumpraatjes zei hij het zelf al het beste: “Als Caribische man in Europa word je altijd geconfronteerd met deze ideeën, deze noties, van oké, waarom ben je hier en niet thuis om te helpen bij de wederopbouw van het eiland? Voor mij is deze kunst een manier om mijn schuldige geweten te vertellen dat het gewoon zijn mond moet houden.”